loading...

Demond Sporer

بازدید : 17
يکشنبه 16 خرداد 1400 زمان : 19:14

آمنه نادعلی زاده اصلاح قانون جدید چک ها را تشریح کرد و افزود: با توجه به اینکه از ابتدای آوریل 1400 چک های جدید با رنگ متفاوت (بنفش) باید در سیستم صیاد ثبت شود. تقریباً 30،000 مورد از این چک های جدید توسط بانک ها به مشتریان توزیع می شود و حدود 2 میلیون از این چک ها در سیستم صیاد ثبت شده است. روند ثبت چک در سیستم صیاد افزایش یافته است ، بنابراین در ابتدا ما روزانه هزار مورد ثبت نام چک داشتیم ، اما اکنون این تعداد به 100000 مورد در روز رسیده است. به گفته رئیس جمعیت ، تقریباً 70 بازرسی در هر 24 ساعت ثبت می شود.

وی افزود: از تعداد بازرسی های ثبت شده در سیستم صید ، حدود 66 درصد توسط گیرندگان و ذی نفعان بازرسی تأیید شده است. بر این اساس ، فرآیند تأیید چک به سمت بالا بوده است ، اما باید تأکید کرد که گیرنده یا ذینفع باید از پذیرش چکی که در سیستم شکارچی ثبت نشده است خودداری کند و گیرنده و ذینفع چک نیز باید آن را تأیید کند. این اطمینان حاصل می کند که بازرسی ثبت شده و سطح تأیید خود را اعلام کرده است و در صورت عدم تأیید ، میزان عدم تأیید خود را در سیستم اعلام می کند. بنابراین روند تصویب موضوع مهمی است که ذینفع باید به آن رسیدگی کند.

نادعلی زاده گفت: بازرسی های ثبت نشده از نظر حقوقی به عنوان یک کاغذ بی فایده نیستند زیرا می توانند از آن در دادگستری استفاده کنند و مراحل پیگیری دارند. اما این قانون افراد را موظف می کند هنگام صدور چک ، اطلاعات مربوط به گیرنده را در سیستم ثبت کنند و اگر این ثبت نام صورت نگیرد و گیرنده چک را بدون ثبت نام دریافت کند ، بانک قادر به پرداخت پول چک نیست. هدف آنها قوه قضائیه است.

سخنگوی اجرای قانون جدید بازرسی ها افزود: "به دلیل در دسترس نبودن اینترنت برای همه و عدم توانایی استفاده از کلاسهای مختلف برنامه های موجود ، در مراحل اولیه شعب را موظف به انجام عملیات ثبت و تأیید از طرف مشتری ها "ما همچنین فرم های خاصی را طراحی و به شعب ارسال کردیم و شعب نیز می توانند این فرم ها را از طرف مشتری دریافت کرده و ثبت ، تأیید و انتقال چک را برای مشتری انجام دهند. علاوه بر درگاه شخصی ، بانک ها نیز موظف هستند برای تجهیز و فعال کردن دستگاه های خودپرداز آنها و اقدامات فنی در این زمینه انجام شده است. بانک مرکزی همچنین انتقال و تأیید چک ها را از طریق پیام کوتاه آغاز می کند. پس از اتمام آزمایش ها و موفقیت آمیز بودن نتایج ، این در ماه ژوئن ارائه می شود.

https://www.lawabbas.ir https://www.lawahmad.ir https://www.lawakram.ir

نادعلی زاده گفت: خودپردازها هنوز به سیستم صیاد متصل نیستند و بانک ها در تلاشند اقدامات فنی را انجام دهند تا بتوانند خودپردازهای خود را به آن سیستم متصل کنند.

وی افزود: اشخاص حقوقی همانطور که منحصراً توسط بانک ارائه می شوند ، شرایط برداشت از حساب را دارند که فقط در بانک نگهداری می شود و فقط بانک می تواند خدمات را به مشتری حقوقی خود ارائه دهد. بنابراین ، در زمان صدور چک ، از طریق برنامه به مشتریان مشروع خدمات داده نمی شود ، بلکه از طریق اینترنت بانک و همراه با بانک خدمات ارائه می شود. ما همچنین سعی داریم دسترسی اشخاص حقوقی را به سیستم ماهیگیری از طریق برنامه های کاربردی سازمان دهیم.

نادعلی زاده ادامه داد: اگر ذینفع چک را بدون ثبت آن قبول کند ، آسیب می بیند. در این حالت ، صادرکننده چک پس از تحویل فیزیک چک ، دیگر نمی تواند متقاعد شود که در سیستم ثبت نام کند. بنابراین ، این قانون از حقوق ذینفعان محافظت می کند و ذینفع باید برای پرسیدن و بررسی اینکه آیا ثبت چک وی انجام شده است یا خیر و میزان تأیید را اعلام کند. بنابراین مسئولیت ذینفعان است و نکته خوب این است که صادر کننده چک برگشتی نمی تواند چک را صادر کند. بنابراین اگر ذینفع به این موضوع توجه کند و صادرکننده را ملزم به ثبت چک برای آن کند ، می تواند از این مزیت نیز استفاده کند.

سخنگوی قانون جدید چک گفت: "برخی از شرکت ها روزانه هزار چک صادر می کنند و ثبت نام در گروه ها امکان پذیر نیست ، بنابراین باید توسط بانک ها سرویس دهی شوند و بانک ها معمولاً شرایطی را فراهم می کنند تا بتوانند در این کشور ثبت نام و تأیید کنند. گروه ها. اخیراً چندین بانک توانایی انجام این کار را دارند اما هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

برچسب ها چک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 170
  • بازدید کلی : 6109
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه